28 iunie 2011

Pater Don Demidoff a plecat printre îngeri

Căci flămând am fost şi Mi-aţi dat să mănânc; însetat am fost şi Mi-aţi dat să beau; străin am fost şi M-aţi primit; Gol am fost şi M-aţi îmbrăcat; bolnav am fost şi M-aţi cercetat; în temniţă am fost şi aţi venit la Mine." (Matei 35, 36)

Timp de 20 de ani le-a dat să mănânce celor înfometaţi, le-a dat să bea celor însetaţi, i-a primit alături de el pe cei singuri, i-a îmbrăcat pe cei goi, celor bolnavi le-a redat speranţa la viaţă, iar pe cei din spatele gratiilor i-a făcut să gândească liber... acum... s-a dus să-şi primească răsplata din palmele îngerilor.
Pater Don Demidoff, cel numit de români Don Bosco, a plecat să-i vegheze de undeva de pe un norişor pe toţi cei pe care i-a ajutat aici pe pământ. Poate că inima lui mare nu a mai suportat să fie îngrădită de limitele unui trup de om, atât de neînţeles de cele mai multe ori. Poate că de multe ori nu a fost înţeles nici de cei alături de care era zi de zi. Nu a fost înţeles pentru că gândea altfel decăt erau ceilalţi obişnuiţi şi aplica metode directe care timp de două decenii i-au adus numeroase probleme, fiind, nu o dată, aproape de a sfârşi tragic. Însă zâmbetul copiilor pe care i-a luat de pe stradă, i-a hrănit, i-a îmbrăcat şi i-a educat sau privirea sinceră a deţinuţilor pe care i-a vizitat şi pe care i-a îndreptat aruncau toate neplăcerile în neantul uitării. Nu a fost înţeles şi s-a luptat cu sisteme păcătoase deşi uneori părea că se luptă cu morile de vânt. Nu a renunţat niciodată, a luptat până a învins şi sistemele şi morile de vânt.
Odată cu suflare sa s-a stins şi o minte sclipitoare, care clipă de clipă găsea soluţii pentru a le oferi celorlalţi bunăstare, dar s-a aprins în schimb o nouă stea pe cerul care, în această noapte, s-a înseninat după multe zile înnorate. S-a înseninat cerul deasupra României, unde a făcut atât bine. Deşi a venit din Germania prin ceea ce a făcut pentru România a fost mai român decât mulţi alţii născuţi aici, mai român decât şi-a dat chiar el seama. De acum îşi va dormi somnul veşnic în pământ românesc.

13 comentarii:

Anonim spunea...

Era un om cu suflet, m-a crescut 19 ani de zile... Dumnezeu sa il binecuvanteze, si sa il ierte.

Anonim spunea...

Dumnezeu sa-l ierte ....

Anonim spunea...

Bunul Dumnezeu sa-l ierte si sa.l primeasca cu portile deschise asa cum Pater Don , ne-a primit pe noi copii strazilor cu portzile deschise . A fost un Parinte si in acel moment un Tata pentru copii strazii , Eu sunt una dintre cei peste 300 de copii care a crescut in Fundatia Casa Sf. Don Bosco . Pentru mine a fost un Paradis In Casa Ingerilor " asa pot numi locul unde am crescut " mi-am facut in timp de 12 ani multi frati suriori , am avut un Tata " Pater Don " si mame . Imi lipseste , dar acum stiu ca el e sus la Bunul Dumnezeu , de unde ne poate ajuta si privii in fiecare moment , acum face in Rai slujbe cu cantece minunate ... - Tatal meu : Azi esti intre ingerii , azi esti un inger pentru copii tai , iti multumesc pentru tot , in inima mea vei ramane un tata .... :((( ,sunt Weber Erika .

Bogdan spunea...

Voi stiti cel mai bine ce fel de om a fost Pater Don. Nu lasati gurile rele sa ii umbreasca amintirea

Anonim spunea...

Pater Don , a fost si este un Tata pentru copii strazi . Azi dusmani lui , il judeca ... dar ei nu se gandesc un pic la copii strazii ... cine are grija de ei ? cine le da macar o paine si o apa ? azi multi se gandesc la buzunarul lor .... dar multi nu stiu ca Copii sunt cei care duc viata mai departe ... dar pacat .... si noi am fost odata copii :( .

Anonim spunea...

Stiti ce multi am fost nedreptatiti de acest om????? Despre morti numai bine dar despre voi cei care-l laudati pt lucrurile bune si nu il criticati pt. cele rele am tot dispretul !!!!

Anonim spunea...

Anonim de asubra mea nu inteleg nimic .. ce spui .... :) poti sa mai spui odata ?

ioa spunea...

VA RAMANE PE VECI IN INIMILE NOASTRE CHIAR DACA LUMEA A FOST NEDREAPTA SI INCA ESTE TU VEI FI MEREU CU NOI SI NE VEI SPRIJINI DE SUS...VEI DESCHIDE POTI SI DE SUS DIN CERURI SI I VEI ADUCE PE TOTI ACOLOUNDE NE DORIM CU TOTI SA AJUNGEM MAI EXACT SA IL URMAM PE DUMNEZEU.NIMENI SI NIMIK NU VA STERGE CE A CONSTRUIT PE PAMANT SI MAI ALES FERICIREA COPIIIILOR SI ADULTILOR INDIFERENT CATI BANI SI AVERE AI STRANGE DE AKUM INAINTE NIMIK NU VA PUTEA SA ADUCA ACEL INGER CARE A PLECAT LA TATAL SAU ADICA DUMNEZEU.DUMNEZEU SA IL IERTE SI FIE CA PACEA SA STINGA GURILE INTREGI LUMI SI SA CALAUZEASCA PASIII LOR CHIAR DACA ACESTIA NU DORESC CA EL SA SE ODIHNEASCA IN PACE...=(=(IOANA)

Anonim spunea...

Frumos scris Ioana ... Azi el are grija de noi de acolo de sus ... Azi el are linistea care nu o avuto pana a parasit aceasta lume ... ar a plecat si suparat ca nu va stii ce se va intampla cu munca lui ... cu copiii lui ... imi aduc aminte de vorba lui care mereu o spunea " Lasa-ti copii sa vina la mine !!!!" azi imi lipseste :( imi aduc aminte cand ne ruga prin cantec pe nei copii sai cantam :((( " Copiii aveti un cantec ..... un cantec bucuros ? " off...

Anonim spunea...

Pater Don , a fost si este un Tata pentru copii strazi . Azi dusmani lui , il judeca ... dar ei nu se gandesc un pic la copii strazii ... cine are grija de ei ? cine le da macar o paine si o apa ? azi multi se gandesc la buzunarul lor .... dar multi nu stiu ca Copii sunt cei care duc viata mai departe ... dar pacat .... si noi am fost odata copii :( (.madalina)

mada spunea...

Mie numi vinesa cred k a murit era un om cu suflet si era pentru noi un tata bun si nea ajutat foarte mult EL are acum grij de toi copii Dumnezeu sa-l odihneasa in pace(madalina)

Unknown spunea...

Chiar daca a plecat prindre Sf. a ramas tot tatal copilor strazi ....

Unknown spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.